
Întâlnirea cu Pablo Neruda are un efect decisiv asupra lui Mario. Simplu în gândire, el intuieşte că viaţa i se schimbă şi în fiecare zi e mai nerăbdător să urce cu bicicleta pentru a-l vedea pe poetul cu care devine prieten bun. Neruda îl tratează ca pe un partener egal de discuţie, pe el, băiatul pentru care temele de conversaţie cu tatăl său se reduceau la discuţii monosilabice, îl învaţă să iubească poezia, dar în egală măsură să vadă lumea cu alţi ochi. Neruda e extraordinar, iar Mario află cu această ocazie că şi el e la fel. Mulţi ani mai târziu, când se reîntoarce pentru a vizita mica insulă, Neruda află de la soţia lui Mario că acesta a murit în timpul unei demonstraţii de protest a muncitorilor.
Nu reuşeam la finalul filmului să captez ce anume îmi plăcuse la această poveste duioasă, caldă, din moment ce aproape de sfârşit mă emoţionasem foarte tare. Am înţeles doar cînd am suprapus două imagini: una de la începutul filmului, când Mario îşi pierdea ziua tolănit pe pat, şi una din final, când era unul dintre cei mai activi participanţi la demonstraţie: Există momente când cineva, ceva, o persoană, o idee, te schimbă pentru totdeauna, sau poate nu te schimbă, doar te ajută să te eliberezi de inerţia căreia credeai că îi eşti sortit. Să devii viu.
Am vazut si eu in aceasta dupa-amiaza pe TVR1 acest film.M-a impresionat curiozitatea si ambitia postasulu de a invata, pe de o parte si pe de alta parte, comportamentul firesc al poetului fata de acesta.
RăspundețiȘtergereM-a intristat finalul:moartea postasului.
Nu stiu de ce, dar inclin sa cred ca filmul este inspirat dintro poveste reala.
Maria, filul are la baza unui roman scris de Antonio Eskarmeta. Este adevărat ca Pablo Neruda a fost exilat in insula Capri. De aici inainte, autorul a construit o poveste care poate avea date reale sau poate fi doar fictiune.
RăspundețiȘtergere